Polki wydają coraz więcej pieniędzy na zabiegi estetyczne_CodziennikKosmetyczny
Coraz więcej Polek finansuje zabiegi medycyny estetycznej [Raport]
23 sierpnia 2017
start kosmetologa na rynku pracy_codziennik Kosmetyczny
Start kosmetologa na rynku pracy
28 sierpnia 2017
Na rynku kosmetycznym wiele się dzieje i na pewno nie można mówić o nudzie. Wciąż pojawiają się nowe kosmetyki z nowoczesną recepturą, składem i opakowaniem. W tym roku firmy postawiły na personalizację, innowację i naturalność.

Innowacyjne składniki aktywne

Producenci kosmetyków cały czas poszukują składników aktywnych, które przyciągną uwagę klientów. Jak spojrzymy na drogeryjne półki, królują na nich: olej arganowy, marula, macadamia, olejek różany, kwas hialuronowy, komórki macierzyste, koenzym Q10. Ostatnio na rynku pojawiają się też nowe, mniej znane (często pochodzenia roślinnego), ale bardzo skuteczne, takie jak:
Bakuchiol – retinoid botaniczny, substancja pozyskiwana z nasion i liści Babći (działanie: antystarzeniowe)
Olej z pestek malin (działanie antyoksydacyjne, pełni funkcję naturalnego filtru przeciwsłonecznego)
Olej z opuncji figowej - wspomaga układ odpornościowy skóry, czyniąc ją mniej podatną na wpływ czynników zewnętrznych, łagodzi pracę gruczołów łojowych

Kosmetyki naturalne i organiczne

W dziedzinie pielęgnacji ciała coraz częściej sięgamy po kosmetyki naturalne (ekologiczne, organiczne), a także kosmetyki wegańskie. Rosnące zainteresowanie surowcami naturalnymi, jest odzwierciedleniem naszych potrzeb oraz rosnącej świadomości w zakresie składu kosmetyków, certyfikacji. Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje moda na eko-żywność., która z czasem przekłada się na eko-kosmetyki. Ekologia sama w sobie jest trendem dość silnym w każdej dziedzinie. Coraz większą uwagę przykuwamy do proekologicznej działalności firm.

Kosmetyki wegańskie

Bardzo silną pozycję na rynku zyskują kosmetyki wegańskie. Kosmetyki wegańskie to takie, które: nie zawierają substancji pochodzenia zwierzęcego lub ubocznych produktów zwierzęcych. Kosmetyki wegańskie oznaczane są certyfikatami wegańskimi. Kryteria ich przyznawania są bardzo restrykcyjne. Każda firma, która chce otrzymać taki certyfikat, jest dokładnie sprawdzana, a symbol przyznawany jest tylko na rok. Przykładem takich certyfikatów są: Leaping Bunny, Vegan Society, Viva! Dla wegetarian i Wegan, Certyfikat OK!

Personalizacja składu kosmetyków

Choć wymaga większych nakładów finansowych, to jednak coraz więcej firm decyduje się na taki krok. Polega to na tworzeniu kosmetyku dopasowanego do potrzeb indywidualnego klienta. Dobór składników aktywnych uzasadniony jest wynikami kompleksowych badań (badania aparaturowe i wywiad z klientem). Umożliwia to stworzenie kosmetyku, który w 100% odpowie na najbardziej wymagające potrzeby skóry konkretnej osoby. Tu nie miejsca na przypadek.

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego wywiadu z Magdaleną Bulską, na temat trendów w kosmetykach.
 
 
Kaja Bernasińska
Kaja Bernasińska
Absolwentka filologii polskiej, dziennikarz i copywriter z wieloletnim doświadczeniem. Przez ponad 2 lata związana była z branżą kosmetyczną, pracując dla Delia Cosmetics, gdzie zajmowała się szeroko pojętym marketingiem. Obecnie redaktor branżowy w portalu Biotechnologia.pl. Uczestniczka wielu konferencji kosmetycznych, na których poruszane są najważniejsze aspekty i problemy branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F
?

Zapisz się do newslettera!

Zapisz się do newslettera, nie przegap nowych informacji.

FreshMail.pl