to, co jemy, wpływa na zdrowie i skórę_CodziennikKosmetyczny
Nietolerancje pokarmowe a problemy skórne
27 grudnia 2017
postanowienia noworoczne_CodziennikKosmetyczny
Postanowienia noworoczne dla skóry
2 stycznia 2018

Makijaż online

makijaż w sieci_CodziennikKosmetyczny
Dostęp do Internetu i nowych technologii stał się tak powszechny i wykorzystywany w każdej sytuacji, że coraz więcej firm kosmetycznych tworzy swoje własne aplikacje, programy dotyczące makijażu lub podejmuje współpracę z blogerami i vlogerami.

Cyfrowe rozwiązania

Pokolenie Millennialsów, czyli ludzi w wieku 18-37 to klienci, którzy coraz częściej korzystają głównie ze sklepów internetowych. Producenci kosmetyków, aby sprostać wymaganiom rynku i trafić lepiej do swoich klientów, zaczęli tworzyć specjalne aplikacje pomagające w wyborze produktów do makijażu.

Coraz częściej spotykamy analizatory kolorystyczne, które na podstawie przesłanego zdjęcia dobierają odpowiednie odcienie pomadki lub produktów do makijażu oczu. Podobnie jest z doborem odcienia podkładu bądź produktów do konturowania twarzy.Coraz powszechniejsze staje się korzystanie z takich aplikacji. Większość programów dostępnych jest online, na stronach producentów lub jako aplikacja dostępna do ściągnięcia na urządzenia mobilne.

Vlogowy marketing

W przeciągu ostatnich 10 lat rozpowszechniło się nagrywanie testów i recenzji w postaci krótkich filmików publikowanych na portalach społecznościowych. Bardzo dużo młodych osób korzysta z tych informacji, co skłoniło firmy kosmetyczne do podejmowania współpracy z osobami publikującymi takie treści. Nie wystarczy już słowo pisane - dobrze, gdy taka recenzja poparta jest bezpośrednim użyciem i demonstracją w postaci nagrania.

Niestety znaczna część autorów filmów to przeciętni konsumenci, którzy nie mają odpowiedniej wiedzy z zakresu kosmetologii, pielęgnacji skóry czy technologii wykonywania kosmetyków. Popularny jest fakt, że większość firm współpracuje na zasadzie barteru lub płatnej recenzji, co wpływa na sposób przekazywania informacji. Taka recenzja rzadko kiedy stanowi obiektywne odniesienie do kosmetyku.

Jako kosmetolog bardzo często spotykam się z błędnymi informacjami, które mogą wywołać więcej szkody niż pożytku. Za moim spostrzeżeniami przemawia fakt, że najwięcej takich filmów oglądają nastolatkowie, którzy nie do końca są jeszcze świadomi i dopiero uczą się jak pielęgnować swoją cerę. Jako konsumenci powinniśmy sugerować się opinią innych, lecz przede wszystkim poznać potrzeby i preferencje naszej skóry. To, że jakiś kosmetyk sprawdza się u jednej osoby nie znaczy, że tak samo sprawdzi się u nas. Dopóki sami nie przetestujemy i nie sprawdzimy, nie możemy powiedzieć, że jest to zły lub dobry produkt w powszechnej opinii.
Marta Majszyk
Marta Majszyk
Absolwentka kosmetologii i biologii analitycznej. Technolog produkcji kosmetyków. Kosmetolog z pasji, zamiłowania i wyboru. Przyszła dr kosmetologii. Ciągle poszerza wiedzę, uczestniczy w kursach, szkoleniach i seminariach. Kocha to, co robi. Prywatnie pasjonatka jeździectwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F
?

Zapisz się do newslettera!

Zapisz się do newslettera, nie przegap nowych informacji.

FreshMail.pl