zakazstosowania mikrogranulek w peelingach-CodziennikKosmetyczny
Zakaz stosowania mikrogranulek w kosmetykach
2 marca 2018
Pielęgnacja urody na różnych kontynentach wygląda inaczej_CodziennikKosmetyczny
Sekrety urody kobiet z różnych stron świata
8 marca 2018

Wellness niejedno ma imię

Spa-wellness-kosmetolofia-codziennik-kosmetyczny
Przenieśmy się myślami do gabinetu kosmetycznego: do gabinetu wchodzi klienta i już od drzwi w jej zachowaniu i mimice twarzy zauważyć możemy stres, napięcie i „walkę z czasem” Klientka przyszła na zabieg – czy tylko? Otóż nasi świadomi klienci szukają w gabinetach nie tylko efektu poprawy stanu skóry ale też relaksu, fachowej porady, wskazówek jak pielęgnować skórę. Klienci poszukują rozwiązań, które pozwolą im wykształcić nawyki dbania o siebie i to nie tylko w kontekście skóry. Wiedzą że na to jak wyglądamy i jak się czujemy wpływa nie tylko pielęgnacja ciała ale też właściwa dieta, codzienna dawka ruchu, umiejętność radzenia sobie ze stresem itd. Wszystkie te aspekty łączą się w jednym słowie: wellness.

Definicja wellness

Filozofia wellness narodziła się w Ameryce w 1959 r. Autor terminu „wellness” zdefiniował go jako „styl życia, którego celem jest osiągnięcie dobrego samopoczucia poprzez harmonię ciała, umysłu i ducha”. Inna definicja określenia wellness brzmi: „wellness to aktywny proces uświadamiania sobie siebie samego i pomyślne tworzenie swojej własnej egzystencji’ (John Travis). Angielskie słowo wellness jest połączeniem dwóch słów: well-being + fitness, jego przeciwieństwem jest słowo „illness” czyli choroba. W polskim tłumaczeniu na znaczenie słowa wellness składają się „dobrostan i błogostan”. Pierwsze słowo odnosi się do dobrego stanu zdrowia, dobrego samopoczucia, satysfakcji z życia, drugie natomiast związane jest z poczuciem szczęścia, radości, relaksu. Definicja WHO Światowej Organizacji Zdrowia mówi że wellness jest „stanem całkowitego, fizycznego emocjonalnego, umysłowego, społecznego, duchowego dobrostanu, a nie tylko brakiem choroby lub nierównowagi”.

Definicji ciąg dalszy...

Wellness niejedno ma imię, wyróżniamy wellness fizyczny, emocjonalny, duchowy i umysłowy. Wellness fizyczny oznacza dobrą kondycję zdrowotną organizmu, wydolność organizmu i kondycję fizyczną. Wellness emocjonalny wiąże się z inteligencją emocjonalną, czyli świadomością własnych emocji, empatią. Niektóre ośrodki spa&wellness organizują warsztaty rozwoju osobistego w trakcie których poruszane są tematy związane z inteligencją emocjonalną, na których kursanci uczą się metod zarządzania emocjami. Wellness intelektualny lub innymi słowy umysłowy, to nic innego jak umiejętność uczenia się, koncentracji na danym zadaniu i wykorzystywania w praktyce nabytych informacji w celu optymalnego funkcjonowania w życiu codziennym. Wellness umysłu odnosi się również do bardzo ważnej umiejętności jaką jest umiejętność zarządzania stresem, radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Wellness duchowy tyczy się zdolności tworzenia systemu wartości, stawiania sobie w życiu konstruktywnych celów i realizowania ich. Zintegrowanie tych czterech wymiarów pozwala człowiekowi zachować zdrowie, osiągnąć szczęście i zachować równowagę pomiędzy wszystkimi sferami życia.

Spojrzeć głębiej…

Idea wellness odnosi się do całościowej pielęgnacji organizmu, dotyczy nie tylko ciała ale również sfery psychicznej funkcjonowania człowieka, obejmuje całościowe podejście do wszystkich elementów prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zawrotne tempo życia i mnogość obowiązków powodują że klienci salonów urody, day spa, czy gabinetów odnowy biologicznej liczą na natychmiastowe rezultaty, błyskawiczną redukcję niedoskonałości. Filozofia wellness uczy by spojrzeć głębiej, spojrzeć na organizm człowieka całościowo i dostrzec ściśle ze sobą splecione zagadnienia zdrowia, wypoczynku psycho-fizycznego, ruchu, diety. Wellness już od dobrych kilkunastu lat podbija rynek hotelarsko - turystyczny jak i rynek usług kosmetycznych. Wszystko wskazuje na to że i w 2018 roku będzie równie mocnym trendem.
Aneta Kołaczek
Aneta Kołaczek
Chemik, technolog kosmetyków, uczestniczka kongresów, szkoleń i konferencji dotyczących kosmetologii i przemysłu kosmetycznego, autorka publikacji branżowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F
?

Zapisz się do newslettera!

Zapisz się do newslettera, nie przegap nowych informacji.

FreshMail.pl