Uniwersalny raport o branży kosmetycznej w 2018
Koreańskie kosmetyki, kolorowe maseczki i naturalne składniki – jak o kosmetykach rozmawiają w sieci Europejczycy?
12 września 2018
prowadzenie bloga - przychód czy dochód_CodziennikKosmetyczny.pl
Koszty uzyskania przychodu blogera to też kosmetyki i perfumy
20 września 2018

Content marketing w salonie kosmetycznym

content marketing w salonie kosmetycznym
Content marketing, czyli marketing treści, jest narzędziem pozyskiwania klientów przy pomocy publikacji odpowiadających na potrzeby odbiorcy. Content marketing pozwala edukować klienta, budować wizerunek eksperta i jednocześnie, między wierszami rekomendować nasze usługi.

Nowoczesne narzędzia

Konsumenci w dobie wszechobecnej reklamy są bardzo wyczuleni na przekaz marketingowy i mało podatni na reklamę, szukają rzetelnej informacji, ciekawych doświadczeń i prawdziwych korzyści. Profity, jakie płyną z zastosowania narzędzi content marketingu, to długotrwała relacja z klientem, pozyskanie klientów, którzy sami będą promować nasz salon w swoim otoczeniu, a także w dalszej perspektywie wzrost sprzedaż usług.

Facebook, Twitter, Instagram

Facebook jest dla klienta doskonałym źródłem informacji o aktualnościach i rabatach, ale też stwarza możliwość wyrażenia opinii o zabiegu, nabytym w salonie kosmetyku, jakości obsługi itd. A co jeśli komentarze nie są pozytywne? Kryzysy zdarzają się małym salonom jak i światowym markom kosmetycznym, ważne by wyjść z nich z twarzą. Słuchanie opinii klientów, pokora, przeprosiny i jednoznaczne pokazanie, iż mamy plan, jak usprawnić działanie naszego salonu, mogą niczym czarodziejska różdżka przekuć zagrożenia w korzyści i wzmocnić markę salonu. Angażujesz się w życie lokalnej społeczności? Wspierasz lokalne inicjatywy? Pokaż to na swoim fanpage. Twoje klientki będą miały poczucie, że jesteś blisko nich, interesujesz się ich sprawami, podchodzisz do życia z pasją, a nie tylko zamiarem zarabiania pieniędzy.

Blogi i vlogi

Wydawałoby się iż Internet pełen jest porad typu „jak zapobiegać puszeniu się włosów”, „ jaki krem wybrać na zimę”, „jak pielęgnować przetłuszczającą się skórę”. Kobiety stale poszukują porad, fachowe, sprawdzone i oparte na rzetelnej wiedzy informacje umieszczane na blogach (regularnie!) są doskonałą metodą budowania więzi z klientem i renomy naszego salonu. Prowadząc bloga, utwierdzasz w klientach swój profesjonalizm, budujesz zaufanie, zdobywasz sympatię. Warto pamiętać, że liczy się osobowość, indywidualny styl i prawdziwe opinie. Autentyczność to karta przetargowa komunikacji wielu marek kosmetycznych, ceniona zwłaszcza przez pokolenie millenialsów. Ciebie pisanie porad na blogu nic nie kosztuje, Twoja klientka za darmo dostaje metodę jak walczyć z mankamentami urody.

Lubisz obecność kamery? Spróbuj nagrać zabieg jaki wykonujesz, opisz jego korzyści, opowiedz o efektach i pokaż swoim klientkom w sieci. Możesz prowadzić nagranie na żywo lub przygotować nagranie video. Nagrania internetowe to doskonała metoda budowania marki osobistej.

Komentowanie postów na portalach branżowych, umieszczanie na nich własnych artykułów, udostępnianie branżowych wydarzeń na naszym fanpage, prowadzenie bloga, profilu na Facebooku, pokazywanie efektów pracy, informowanie o rabatach … możliwości na zbudowanie długotrwałej i opartej na lojalności relacji z klientem jest wiele. Najważniejsze, by – wykorzystując dostępne nam w sieci narzędzia – robić to regularnie i z pomysłem.
Aneta Kołaczek
Aneta Kołaczek
Chemik, technolog kosmetyków, uczestniczka kongresów, szkoleń i konferencji dotyczących kosmetologii i przemysłu kosmetycznego, autorka publikacji branżowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F
?

Zapisz się do newslettera!

Zapisz się do newslettera, nie przegap nowych informacji.
[FM_form id="1"]