o powstawaniu kosmetyków-wywiad-CodziennikKosmetyczny
„Bycie na bieżąco w branży kosmetycznej jest ciężkim wyzwaniem” [wywiad]
9 listopada 2018
trend eko w kosmetykach jest coraz silniejszy-CodziennikKosmetyczny.pl
Naturalne kosmetyki najpopularniejszym ekotrendem wśród Polaków
16 listopada 2018

NIVEA – matka wszystkich kremów [historia marki]

Nivea-szata graficzna-reklama
Trzech naukowców, prowadzących wieloletnie badania z chemii, dermatologii i farmacji, przepełnieni pasją swojego zawodu, tworzą idealny produkt kosmetyczny “mãe de todos os cremes”, czyli „matka wszystkich kremów”. Krem do każdego typu skóry, chroniący przed czynnikami zewnętrznymi, który pielęgnuje i jest trwały – z taką myślą powstaje najsłynniejszy kosmetyk na świecie – krem Nivea.
Historia pojawienia się kremu Nivea na półkach sklepowych sięga 1911 r., to wtedy zapoczątkowano produkcję jednego z najbardziej rozpoznawalnych produktów kosmetycznych. Pojawienie się kremu było tym bardziej niezwykłe, gdyż po raz pierwszy udało się stworzyć produkt bardziej stabilny, o przedłużonej trwałości w porównaniu do istniejących preparatów ulegających szybkiej niezdatności do użytku.

Wszystko zaczęło się od niezwykłych ludzi, którzy poprzez swój upór i siłę w dążeniu do celu stworzyli tak interesujący produkt kosmetyczny. Chemik dr Isaac Lifschütz poświęcił wiele lat nad badaniem lanoliny, a jego owocem pracy było stworzenie eucerytu będącego podstawą do wyprodukowania kremu Nivea przez firmę Beiersdorf. Euceryt pozwalał stworzyć stabilną emulsję wiążącą wodę z fazą tłuszczową, która później została odkupiona przez Oskara Troplowitza i stanowiła dobrą podstawę do stworzenia kremu. Farmaceuta Oskar Troplowitz rozpoczął współpracę z jednym z najbardziej znanych dermatologów tamtych czasów – prof. Paul Gerson Unna – który badał procesy chemiczne zachodzące w skórze, opisywał choroby skóry i sposoby ich leczenia. Opisał warstwę ziarnistą skóry i jako pierwszy opisał łuszczycę.

Przełom nastąpił w 1911 r., na półkach sklepowych pojawił się krem Nivea, a jego nazwa pochodziła od łacińskiego słowa nix, nivis, tzn. śnieżnobiały. Kosmetyk tak bardzo się spodobał, że jego produkcja sięgnęła rynków międzynarodowych.
 
 

Oskar Troplowitz – Innowator

Oskar Troplowitz urodził się w Polsce, był farmaceutą, który wykupił zakład farmaceutyczny i stworzył dużą firmę kosmetyczną „Beiersdorf & Co” działająca po dziś dzień. Dbał o najwyższą jakość produktu. Zajmował się nie tylko etykietą kosmetyków, ale tworzył także reklamy, które trafiały w niejedno serce i umysł, przekonując o niezwykłym działaniu kremu z przeznaczeniem dla każdego typu skóry. Oskar Troplowitz był prawdziwym innowatorem, wprowadził na rynek pastę do zębów oraz plaster z opatrunkiem. Kolekcjoner, filozof był człowiekiem niezwykle empatycznym, dbał o swoich pracowników, tworzył opakowania, które z roku na rok zmieniały swoją szatę graficzną. Rozpoczął produkcję mydła toaletowego i pomadek do ust. Do kremu Nivea dodał glicerynę, cytrynę i niewielką ilość esencji różanej i liliowej.

Zmieniające się oblicze produktu kosmetycznego wszechczasów

Rok 1924 to przełom w pielęgnacji męskiej skóry, powstaje krem do golenia i po goleniu. W roku 1925 powstaje słynna etykieta „niebieska blaszka” – marka zmieniała ją, idąc śladem przemian społecznych lat 20. Również reklamy zostały nieco zmienione, koncentrując uwagę na sporcie i wypoczynku, a ich przewodnim motywem było: zaufanie, uczciwość, bezpieczeństwo.
 
 
W kolejnych latach powstają produkty przeciwsłoneczne oraz mleczko do ciała. W 1980 r. powstaje „inteligentny” krem Nivea z aktywnym składnikiem Q10, który skutecznie opóźnia oznaki starzenia się skóry. Od razu znajduje zwolenników, stając się najlepiej sprzedających się produktów na świecie. 2004 r. przyniósł ogromny postęp, dzięki laboratorium badawczym i naukowcom udaje się stworzyć pierwszy produkt przeciwsłoneczny z dobrze wyważonym systemem filtrów UVA I UVB.

Rok 2010 to powstanie kremu hydra IQ będącego innowacją w swoim działaniu. Skutecznie nawilża skórę i posiada przedłużone działanie do 24 godzin. Powstają produkty do pielęgnacji włosów, z przeznaczeniem dla dzieci, a w 2013 r. marka ujednoliciła całą gamę produktów, tworząc minimalistyczne etykiety.
 
 
NIVEA ma ponad 100 lat na przestrzeni tego okresu zmieniała swoją wizję względem tworzenia produktów kosmetycznych i za każdym razem ta wizja była ponadczasowa, innowacyjna. Owocem współpracy wielu naukowców i ludzi, którzy wierzyli w swoje możliwości powstała linia kosmetyków, która mimo upływającego czasu jest nadal na szczycie popularnych marek kosmetycznych. Mimo czasu, zmieniających się etykiet produktu, reklam „niebieska blaszka” jest po dziś dzień na półkach sklepowych, a dla niejednego konsumenta jest to “mãe de todos os cremes”, czyli „matka wszystkich kremów.
Anna Musiałek
Anna Musiałek
Studentka Śląskiej Wyższej Szkoły Medycznej w Katowicach. Jej pasją jest kosmetologia i medycyna estetyczna Z ciekawością przygląda się współczesnej kosmetologii i nowoczesnym kosmetykom, upatrując w nich ogromny postęp i przyszłość dla wielu problematycznych zmian zachodzących w skórze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F
?

Zapisz się do newslettera!

Zapisz się do newslettera, nie przegap nowych informacji.

FreshMail.pl