medycyna estetyczna miejsc intymnych-CodziennikKosmetyczny.pl
Fizjoterapia uroginekologiczna
19 listopada 2018
Trądzik różowaty-przyczyny-objawy-CodziennikKosmetyczny
Trądzik różowaty – co warto o nim wiedzieć?
23 listopada 2018

Jak sztuczna inteligencja zmieni branżę kosmetyczną

nowoczesne technologie w kosmetologii
Już niebawem z drogerii znikną testery szminek, pudrów i fluidów, a to czy dany kolor cienia do powiek będzie dobrze komponował się z kolorem cery i włosów sprawdzimy za pomocą smartfona. W kolejce do kasy w drogerii stoi bowiem Generacja Z, osoby urodzone po 2000 r. które od kołyski miały do czynienia z Internetem, tabletem, smartfonem itd.

Zmiany, zmiany, zmiany…

Pokolenie millenialsów czyli osób urodzonych między 1989, a 2000 rokiem jest znaczącą siłą nabywczą na rynku kosmetycznym. Wybierając kosmetyki ceni sobie siłę marki ale też przywiązuje uwagę do tego czy marka słucha ich potrzeb, umożliwia współuczestnictwo w procesie kreowania kosmetyków, kieruje się odpowiedzialnością społeczną itd. Ponieważ w świecie on-line spędzamy dużą część doby, działy marketingu firm kosmetycznych stawiają na digitalizację, e-commerce, a także niestandardowe aplikacje kosmetyczne. Coraz więcej marek sięga po narzędzia Augumented Reality, rzeczywistość rozszerzoną, czyli systemy stanowiące połączenie świata realnego i wygenerowanego komputerowo.

Wirtualne lustro

Globalne marki wychodząc naprzeciw potrzebom pokolenia cierpiącego na chroniczny brak czasu i funkcjonującego płynnie w świecie realnym jak i wirtualnym, wprowadzają aplikacje mobilne umożliwiające wykonanie wirtualnego makijażu, sprawdzenie bez wychodzenia z domu czy dany kolor kosmetyku będzie dla nas odpowiedni. Aplikacje dotyczą nie tylko produktów do makijażu ale też farb do włosów czy lakierów do paznokci. Kilka lat temu jedna z marek dermokosmetyków wprowadziła aplikację mającą za zadanie przypominać o nałożeniu kolejnej dawki kremu z filtrem UV podczas aktywnego wypoczynku na plaży. Specjaliści przewidują iż AR – rzeczywistość rozszerzona może stać się niebawem istotną metodą poznawania produktów i podejmowania decyzji zakupowych.

Kosmetyki przyszłości

Gumki do zmazywania zmarszczek, cyfrowe lustra, które będą skanować skórę i diagnozować jej stan, lustra w salonie fryzjerskim wizualizujące nasze odbicie w danym odcieniu farby, czy wybranym uczesaniu - tego typu rozwiązania mają szansę wkroczyć w nasze codzienne życie. Technologie przyszłości będą potrafiły interpretować wyraz twarzy klienta oraz ruch gałek ocznych i na tej podstawie określać jego potrzeby – choć dziś trudno nam to sobie wyobrazić, w sieci pojawiają się o nich wzmianki…

Z jednej strony powrót do natury i upraszczanie składów kosmetyków, z drugiej sztuczna inteligencja i przenikanie się światów – horyzonty branży kosmetycznej rozciągają się bardzo, bardzo daleko.
Aneta Kołaczek
Aneta Kołaczek
Chemik, technolog kosmetyków, uczestniczka kongresów, szkoleń i konferencji dotyczących kosmetologii i przemysłu kosmetycznego, autorka publikacji branżowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F
?

Zapisz się do newslettera!

Zapisz się do newslettera, nie przegap nowych informacji.

FreshMail.pl