Stosowanie w kosmetykach ekstraktów warzywnych-CodziennikKosmetyczny.pl
Food-inspired beauty – smaczne innowacje w kosmetykach
14 grudnia 2018
kosmetyki dla dzieci, kosmetyki naturalne-CodziennikKosmetyczny.pl
Naturalne kosmetyki dla dzieci
19 grudnia 2018

VR wkracza do medycyny estetycznej. Właśnie ruszają programy pilotażowe TutorDerm

TutorDerm-symulator-CodziennikKosmetyczny.pl
TutorDerm to innowacyjny symulator medyczny, wykorzystujący technologię wirtualnej rzeczywistości (VR), a także podwójnej immersji, którą na potrzeby projektu opracował zespół InventionMed. Za pomocą symulatora można odwzorować procedury i działania, jakie należy wykonać przed, w trakcie i po zabiegu dermatologicznym. Projekt ma służyć edukacji przyszłych profesjonalistów, między innymi lekarzy dermatologów i specjalistów medycyny estetycznej.
Już od dłuższego czasu zauważalny jest coraz większy wzrost znaczenia wirtualnej rzeczywistości w rozwoju współczesnej kosmetologii, dermatologii i medycyny estetycznej.

Wartość rynku VR dynamicznie rośnie. Jak podaje InventionMed, w 2017 r. rynek VR w medycynie był wart 0,8 mld USD i prognozuje się, że wartość ta wzrośnie do 3,8 mld USD w 2020 r. i 5,1 mld USD w 2025 r.

Kluczowymi czynnikami, które wpływają na rozwój rynku, są:
– zwiększenie inwestycji w nowe technologie w medycynie i dermatologii,
– ciągły rozwój opieki zdrowotnej w oparciu o rozwiązania IT i nie tylko,
– ciągła potrzeba zdobywania nowego doświadczenia i szkolenia kadr.

Podwójna immersja

To innowacyjna na skalę światową technologia opracowana przez zespół InventionMed. Polega ono na symulowaniu działań dostarczających wrażenie immersji środowiska wizualnego oraz czucia poprzez wykorzystanie receptorów wbudowanych w elementy zarówno środowiska realnego, jak i cyberprzestrzeni. Rozwiązanie to umożliwia stworzenie mocno realistycznego środowiska do zastosowania m.in. w symulatorach medycznych. Dzięki temu, personel medyczny korzystający z technologii VR otrzymuje możliwość przeprowadzenia danych procedur w sposób bardzo zbliżony do prawdziwych zabiegów medycznych.

TutorDerm

To symulator medyczny, wykorzystujący technologię podwójnej immersji, przeznaczony dla dermatologii klinicznej i estetycznej. Ma na celu umożliwić praktykowanie zabiegów dermatologicznych, dając tym samym szansę lekarzom, kosmetologom oraz studentom na zdobywanie niezbędnego doświadczenia jeszcze przed kontaktem z pacjentem.

Podczas przebiegu symulacji odzwierciedlone zostaną procedury i działania, jakie należy wykonać przed, w trakcie i po zabiegu dermatologicznego (w pierwszej kolejności opracowany zostanie symulator laserowej terapii naczyniaka).

TutorDerm umożliwia:
1. Nieinwazyjną naukę – umożliwia zaimplementowanie wielu zdarzeń i sytuacji i scenariuszy, co ułatwia naukę i skraca jej czas.
2. Trening – umożliwia prowadzenie szkoleń w oparciu o różne scenariusze zakładające momenty krytyczne.
3. Symulacje medyczne – umożliwia zaimplementowania własnych rozwiązań (np. sprzętów medycznych, linię produktową) i prowadzenia pokazów medycznych.

Pierwsza wersja TutorDerm poświęcona jest odwzorowaniu procedur edukacyjno-szkoleniowych w oparciu o jedno z najbardziej problematycznych w leczeniu schorzeń w zakresie dermatologii estetycznej, tj. naczyniaka płaskiego i teleangiektazji (naczyniak gwiaździsty), które w pewnym wieku dotykają aż 70% ludzi. Wersja ta zawiera opracowany model twarzy z pełną wizualizacją tkanki miękkiej.

Produkt jest ciągle udoskonalany – trwają prace nad kolejnymi wersjami, które będą znacznie rozbudowane, w porównaniu z wersją 1. W TutorDerm v. 2 zostanie zwiększony obszar ciała możliwego do przeprowadzenia zabiegu i pojawią się nowe schorzenia dermatologiczne w różnych wariantach występowania. TutorDerm v. 3 zawierać będzie kompletny model człowieka i będzie umożliwiał prowadzenie diagnostyki obrazowej.

Spółka rozpoczyna również programy pilotażowe – pierwszy z nich, przy współpracy z Collegium Medicum imienia Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu odbędzie się w dniach 17 – 20 grudnia.

– Programy pilotażowe to ogromna szansa zarówno dla nas, jak i dla placówek, w których będą się odbywać. TutorDerm zostanie przetestowany w warunkach klinicznych, a informacja zwrotna od realnych użytkowników będzie dla nas niezwykle cenną informacją, co powinniśmy zmienić lub ulepszyć w docelowej wersji urządzenia. Studenci natomiast będą mieli możliwość zapoznania się z najnowocześniejszymi na rynku rozwiązaniami technologicznymi – komentuje Tomasz Kierul, Prezes Zarządu InventionMed.

Komercjalizacja urządzenia

W 2019 r. przychody spółki mają pochodzić ze współpracy z partnerami technologicznymi i ośrodkami naukowymi. Sprzedaż urządzenia na skalę masową ma rozpocząć się w i kwartale 20120 r., a już pod koniec 2020 r. jedna trzecia przychodów ma pochodzić z rynków zagranicznych, takich jak USA oraz rynki azjatyckie m.in. Japonia, Chiny, Malezja, Tajwan. Przekroczenie progu rentowności planowane jest na 2021 r.

– Od jakiegoś czasu prowadzimy rozmowy na temat ewentualnej współpracy z funduszem Hong Kong Kam Fung Group Company Limited. Podpisaliśmy już NDA, przedstawiciele chińskiej spółki na początku przyszłego roku przyjadą także do Polski, aby poznać spółkę i lepiej zrozumieć nasz produkt. Mamy nadzieję, że finałem tych rozmów będzie podpisanie umowy inwestycyjnej i rozpoczęcie prac nad dalszym rozwojem TutorDerm jak również realizacja pomysłu na stworzenie „wirtualnego szpitala” - dodaje Tomasz Kierul.

TutorDerm ma kosztować około 100 tys. euro (440 tys. zł). InventionMed rozważa wiele opcji sprzedaży, w tym opcję abonamentową czy aktualizację systemu (nowe schorzenia, nowe choroby, nowe urządzenia do testowania). System nie wymaga dodatkowych rejestracji, gdyż nie jest urządzeniem medycznym, nie pracuje na „żywym” pacjencie.
Kaja Bernasińska
Kaja Bernasińska
Absolwentka filologii polskiej, dziennikarz i copywriter z wieloletnim doświadczeniem. Przez ponad 2 lata związana była z branżą kosmetyczną, pracując dla Delia Cosmetics, gdzie zajmowała się szeroko pojętym marketingiem. Obecnie redaktor branżowy w portalu Biotechnologia.pl. Uczestniczka wielu konferencji kosmetycznych, na których poruszane są najważniejsze aspekty i problemy branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F
?

Zapisz się do newslettera!

Zapisz się do newslettera, nie przegap nowych informacji.

FreshMail.pl