Dermokonsultacja w salonie kosmetycznym. Analiza skóry
19 czerwca 2019
Polki u fryzjera_raport_CodziennikKosmetyczny.pl
RAPORT: Polki u fryzjera. Jak dbamy o swoje włosy?
27 czerwca 2019

Woda źródłem pięknej skóry i dobrego samopoczucia

Jak woda wpływa na nasz organizm_CodziennikKosmetyczny.pl
Naukowcy alarmują, mimo wiedzy, jaką mamy na temat dobroczynnego wpływu wody na nasz organizm, pijemy jej za mało. Po butelkę sięgamy zbyt późno, często wtedy, kiedy odczuwamy pragnienie, a to już jest oznaką odwodnienia. Nie od dziś wiemy, że dieta ma ogromne znaczenie dla naszej skóry i całego organizmu. Ilość wypijanej wody powoduje widoczne zmiany w strukturze naskórka.
Pić należy regularnie, a ilość płynów w ciągu dnia, jaką powinniśmy uzupełnić, zależy od wielu czynników. W zaleceniach znajdziemy: ilość wypijanych płynów powinna obejmować od 1,5 do 2 l na dobę.

Woda pomaga oczyścić organizm z toksyn i wspomaga prawidłowe jej funkcjonowanie. W czasie upałów skutecznie gasi pragnienie i poprawia samopoczucie. Ma działanie oczyszczające, wypłukuje toksyny z organizmu.

Po co nam woda?

Badania pokazują, że spora część Polaków wciąż pije za mało wody, co znacznie przyczynia się do osłabienia organizmu i naszej sprawności w ciągu dnia. Nasz organizm jest zbudowany z wody, dlatego tak ważne jest jej dostarczanie, aby mógł prawidłowo funkcjonować. Potrzebuje jej każda komórka ciała, narządy oraz nasza skóra. Pierwsze oznaki starzenia się, ziemisty odcień i brak elastyczności to pierwsze objawy, że w naszym ciele brakuje tego cennego związku. Woda stanowi środek transportu wewnątrzustrojowego, reguluję temperaturę oraz bierze udział w wielu przemianach metabolicznych.

Tylko odpowiednie nawodnienie organizmu podczas upałów spowoduje, że będziemy dobrze i sprawnie funkcjonować. Nasza skóra też potrzebuje odpowiedniej dawki wody, dzięki której skóra jest jędrna, miękka i promienna.

Groźne odwodnienie

Senność, znużenie, ból głowy to często objawy odwodnia. Nasz organizm jest wtedy mniej odporny na czynniki alergizujące, powodując alergie, wzrasta także ciśnienie krwi, zaparcia, i następuje kumulacja toksyn.

Dodatkowo, pijąc mniej, fundujemy sobie rozdrażnienie i zmniejszoną efektywności w pracy. Pijemy dużo kawy, soków jednak te produkty nie przyczyniają się do odpowiedniego nawodnienia.

Jak pić wodę?

Prawidłowe nawodnienie powinniśmy zacząć już rano, cieplejszą szklanka wody z sokiem z cytryny, dzięki czemu pobudzimy nasze ciało do działania. W ciągu dnia popijajmy wodę, w mniejszych, ale częstych porcjach. Wypijana przed posiłkiem działa korzystnie w przypadku osób odchudzających się, poprzez zmniejszenie apetytu, a także pobudzenie trawienia. Wypijana w trakcie posiłku przyczyni się do gorszego trawienia, dlatego pijmy ją pół do godziny po jedzeniu.

Woda, ale jaka?

Woda uzyskuje miano wody mineralnej tylko wtedy, gdy jest wydobywana z tzw. „pokładów mineralnych”, niezależnie od stopnia mineralizacji. W praktyce oznacza to, że nie każda woda będzie bogata w składniki mineralne.

W Polsce mamy podział na wody wysokozmineralizowane mające powyżej 1500 mg/l składników mineralnych oraz średniozmineralizowanych od 500-1500 mg/l. Obie mają korzystny wpływ na nasze zdrowie.

Na półka sklepowych znajdziemy także wody niskozmineralizowane, które nie zawierają w sobie aż tylu drogocennych składników.

Co z wodami smakowymi?

Wybierając wodę, warto czytać etykiety. Półka, na której znajdują się wody smakowe, powinna być przez nas zdecydowanie omijana. Wody smakowe mają w swoim składzie liczne substancje „dodatkowe”, takie jak regulatory kwasowości, konserwanty chemiczne, cukier pochodzenia naturalnego: sacharoza oraz syntetycznego, jak aspartam (E 951), cyklaminian sodu (E 952).

Konserwanty chemiczne zajmują wysokie miejsce na etykiecie wód smakowych, gdyż zawarty w nich cukier jest świetną pożywka dla bakterii, dlatego kupując wodę smakową, należy po otwarciu szybko ją spożyć.

Zamiast kupować wodę smakową, gdzie przeważa cukier, sami możemy ją przygotować, dodając owoce. Będzie smaczniej i zdrowiej.

Picie wody powinno być naszym nawykiem. Składniki mineralne zawarte w wodzie są w stanie poprawić funkcjonowanie naszego organizmu, a przy tym widocznie wpłynąć na struktury naszego naskórka i przyczynić się do spowolnia starzenia się skóry.

Woda nie musi być nudna, w połączeniu z limonką i melisą czy cytryną z mięta wprawi nasze kubki smakowe w zachwyt, a nam da orzeźwienie.
Anna Musiałek
Anna Musiałek
Studentka Śląskiej Wyższej Szkoły Medycznej w Katowicach. Jej pasją jest kosmetologia i medycyna estetyczna Z ciekawością przygląda się współczesnej kosmetologii i nowoczesnym kosmetykom, upatrując w nich ogromny postęp i przyszłość dla wielu problematycznych zmian zachodzących w skórze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F
?

Zapisz się do newslettera!

Zapisz się do newslettera, nie przegap nowych informacji.
[FM_form id="1"]