40.kongres i targi lne_CodziennikKosmetyczny.pl
Wielki jubileusz branży beauty! 40. Kongres i Targi LNE
31 sierpnia 2019
Przebarwienia na szyi
Przebarwienia na szyi – jak im zapobiegać?
5 września 2019

Zawód: Kosmetolog, cz. 5 [Czas to pieniądz]

Opóźnienia w gabinecie kosmetycznym_CodziennikKosmetyczny.pl
Jak zachować spokój, kiedy przychodzi następny klient, a my mamy opóźnienie? Czy słowo „przepraszam” wystarczy? Często klient, który przychodzi, niewiele wie o naszej pracy i o tym, jak ona wygląda od zaplecza.
To chyba jeden z najpopularniejszych problemów, z jakim się mierzymy – brak czasu. Jak wiadomo, każda usługa, ma swój ściśle określony czas wykonania. Jednak czasem ten okres się wydłuża, klient nerwowo chodzi po poczekalni, czekając na swoją kolej, a nam przybywa siwych włosów od stresu spowodowanego sytuacją. Niezależnie od tego, co spowodowało to opóźnienie, słowo „przepraszam” dla kolejnego klienta jest tutaj priorytetem.

Być może poprzedni klient odrobinę się spóźnił, może w trakcie wykonywania usługi wystąpił jakiś problem techniczny lub wolniej pracowaliśmy i z tego powodu uciekły nam cenne minuty. Nieważne, najważniejsze jest słowo „przepraszam”. Jedno słowo a tak wiele potrafi zmienić.

Możemy jednak napotkać klienta, któremu słowo „przepraszam” nie wystarczy, wtedy możemy spokojnie wytłumaczyć, co było przyczyną opóźnienia i na czym polega nasza praca, że dbamy w niej o każdy szczegół, że chcemy, aby była wykonana jak najlepiej, stąd możliwe są czasem przesunięcia w czasie. Nie jesteśmy w stanie wszystkiego przewidzieć, nawet mimo bardzo dobrej organizacji. Jesteśmy tylko ludźmi, tutaj opóźnienia się zdarzają.

Empatia działa w dwie strony. Kiedy widzimy, że opóźnienie jest znaczące, uprzedźmy kolejnego klienta o tym fakcie krótkim telefonem, poprośmy, aby przyszedł odrobinę później. Szanujmy jego czas.

Oczywiście wszystko ma swoje granice. W naszej pracy kosmetologa ważny jest czas. Przesunięcie wizyty o pół godziny może zrujnować nam cały grafik dnia. Jeśli klient bardzo się spóźnił, powinniśmy w delikatny, ale zdecydowany sposób powiedzieć, że usługa nie zostanie w pełni wykonana, że musi z czegoś zrezygnować bądź zmienić termin wizyty.

Dbajmy nie tylko o klienta, ale również o siebie, ogromne opóźnienie spowoduje stres, czasem niedokładne wykonanie usługi, a to odbije się na jakości naszej pracy i kliencie, którego w konsekwencji możemy stracić.

Każda sytuacja jest inna. Bardzo ważna jest cierpliwość, empatia, ale również i dobre podejście do Klienta i swojej pracy. Dzięki temu z pewnością poradzimy sobie w każdej sytuacji.
Anna Musiałek
Anna Musiałek
Studentka Śląskiej Wyższej Szkoły Medycznej w Katowicach. Jej pasją jest kosmetologia i medycyna estetyczna Z ciekawością przygląda się współczesnej kosmetologii i nowoczesnym kosmetykom, upatrując w nich ogromny postęp i przyszłość dla wielu problematycznych zmian zachodzących w skórze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F
?

Zapisz się do newslettera!

Zapisz się do newslettera, nie przegap nowych informacji.
[FM_form id="1"]