Nawilzenie po lecie z hydrativ tołpa_CodziennikKosmetyczny.pl
Dogłębne nawilżenie po lecie z dermokosmetykami z linii tołpa dermo face hydrativ
21 września 2020
Jak skutecznie walczyć z żylakami-CodziennikKosmetyczny.pl
Jak skutecznie walczyć z żylakami?
24 września 2020

Gabinet w czasie pandemii – załóż maseczkę, zachowaj odstęp!

Gabinet w czasie pandemii – załóż maseczkę, zachowaj odstęp! CodziennikKosmetyczny.pl
W Polsce wiadomość o pierwszej osobie zakażonej wirusem SARS-CoV-2 szybko obiegła cały kraj, siejąc niepewność jutra. Nikt wtedy nie spodziewał się, że zostanie zamknięta szkoła i częściowo gospodarka kraju. Sytuacja zmieniała się jednak bardzo dynamicznie, co w konsekwencji spowodowało zamknięcie wszystkich gabinetów kosmetycznych. Każdy z nas reagował inaczej, ale mimo to większość obawiała się o przyszłość. Bez znaczenia pozostawało, czy prowadzimy gabinet kosmetyczny czy też jesteśmy pracownikami, gdyż utrata pracy w obu przypadkach była realna. Od tamtej pory minęło już sporo czasu i mimo panującej pandemii musieliśmy szybko nauczyć się funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Jak bardzo zmieniła się praca w gabinecie kosmetycznym oraz jak klienci zareagowali na te zmiany? Czy klienci mimo wielu restrykcji wrócili do nas? Czy udało nam się na chwilę obecną oswoić z sytuacją czy też każdego dnia wkraczamy w niepewną rzeczywistość?

Zachowaj odstęp i załóż maseczkę

Taki slogan można obecnie spotkać wszędzie, również na drzwiach gabinetów kosmetycznych. Instrukcje, jak prawidłowo założyć i zdjąć maseczkę oraz jak prawidłowo zdjąć i założyć rękawiczki, spotkamy wszędzie.

Przed wizytą, która musi zostać ustalona telefonicznie, dostajemy szereg pytań odnośnie naszego zdrowia i instrukcji, jak w obecnych czasach działa gabinet. Kiedy przejdziemy pierwszy etap i wejdziemy na umówioną godzinę musimy zdezynfekować ręce, posiadać maseczkę i ewentualnie rękawiczki. Nie ominie nas ankieta dotycząca pytań, czy w ostatnim czasie nie mieliśmy objawów koronawirusa i ewentualnych kontaktów z osobami zakażonymi. Zostanie nam także zmierzona temperatura ciała.

Nareszcie możemy przejść do zabiegu. Jak widać wszystkie procedury są wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego i obsługa znacznie różni się od tej sprzed wybuchu pandemii. W obecnej sytuacji dla kosmetologa, jak i dla klienta, nie jest to łatwy czas. Szereg czynności, jakie należy wykonać przed przyjęciem, często zniechęca do wizyt w gabinecie, dodatkowo stale rosnące ceny nie sprzyjają powiększeniu się liczby klientów.

Uciekający klient

Warto podkreślić, że przeprowadzenie niezbędnych zaleceń przed zabiegiem powinno być podyktowane naszą troską i zrozumieniem. Niestety nie każdy chce założyć maseczkę, a nawet zdarzają się przypadki, że klient może wyjść z gabinetu obrażony.

Pamiętajmy, że jest to czas trudny dla każdego i może czasem zdarzyć się przypływ gniewu czy frustracji ze strony klienta, ale także naszej. Ograniczenia wcale nie są łatwe dla obu stron.

Całodniowa praca w maseczce i rękawiczkach wcale nie należy do przyjemnych, a restrykcje pod postacią choćby nawet braku możliwości poczęstowania klienta wodą czy kawą wprowadzają często brak zrozumienia .

„szara strefa” zagrożeniem dla gabinetów?

W czasie pandemii znacznie wzrosła tzw. „szara strefa”, co spowodowało, że kiedy nastąpiło otwarcie gabinetów część klientów już nie wróciła. Wynika to często z braku świadomości, za co konkretnie klient płaci w gabinecie. Większość tłumaczy to sobie opłatami za czynsz i innymi należnościami, stąd korzystając z „szarej strefy” mamy zupełnie niższą cenę. Prawda jest taka, że w skład ceny nie tylko wchodzą takie opłaty, ale także szereg innych bardzo istotnych rzeczy, które gwarantują nam bezpieczne wykonanie zabiegu. Są to choćby jednorazowe materiały czy sterylizacja, która jest szalenie ważna dla naszego zdrowia.

Obecnie jest niedopuszczalne używanie narzędzi niepoddanych wcześniej dezynfekcji i sterylizacji. Jest to priorytet niestety prawie w ogóle nieprzestrzegany w „szarej strefie”, gdzie narzędzia poddaje się jedynie dezynfekcji, uznając je za „czyste”.

Zmiana obsługi klienta

Pracując w gabinecie kosmetycznym, można zauważyć, jak bardzo zmienił się nasz charakter pracy. Klienci są bardziej uważni, ostrożni i potrzebują większego wsparcia od nas samych. Jako kosmetolodzy proponujemy nie tylko dobrze dobrany zabieg, ale także naszą opiekę, zainteresowanie i umiejętność słuchania. Tym bardziej, że z każdej strony słychać o kolejnych ogniskach zakażonych, a niektórzy wypatrują, czy na liście zagrożonych miast nie pojawia się ich miejscowość. Mimo że od pierwszego przypadku minęło sporo czasu, nadal odczuwa się strach. Wszystko to jest jak najbardziej normalne i w całym chaosie informacji nie ma się co dziwić, że większość jednak odczuwa lęk przed przyszłością. Wielu przeraża obecny brak dostępu do lekarza, co znacznie utrudnia funkcjonowanie.

Przed nami cały czas jeszcze niewiadoma, nadal nie ma końca pandemii, a świat ciągle ulega zmianom. Praca w obecnych warunkach rodzi wiele trudu, ale najważniejsze, że mamy już możliwość jej podjęcia i szansę na odbudowę, a nawet ulepszenie pracy gabinetu.
Anna Musiałek
Anna Musiałek
Studentka Śląskiej Wyższej Szkoły Medycznej w Katowicach. Jej pasją jest kosmetologia i medycyna estetyczna Z ciekawością przygląda się współczesnej kosmetologii i nowoczesnym kosmetykom, upatrując w nich ogromny postęp i przyszłość dla wielu problematycznych zmian zachodzących w skórze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

F
?

Zapisz się do newslettera!

Zapisz się do newslettera, nie przegap nowych informacji.
[FM_form id="1"]